joi , 14 decembrie 2017

Home » Foto » Decembrie 2014
Decembrie 2014

Rolul unui administrator de lac este unul foarte dificil, mai ales cand suntem toti bagati in aceeasi oala. Adica, orice pescar incepator care nu prinde peste pe o balta privata da vina pe administrator si da argumente de genul: „a dat drumul la apa”, „i-a dat de mancare”, „nu este peste in balta”, unele chiar amuzante „a bagat azot sau a spart fiole”. Ca sa fiu cinstit, e o munca dificila, dar si frumoasa!

Am ales sa administrez lacul Green Paradise, situat in Subcarpatii Buzaului, unul foarte dificil din punct de vedere al pescuitului. Exista zone unde adancimea atinge 7,5 m, dar si intinsura, se intalnesc des diferente mari de temperatura intre noapte si zi, fluctuatii de presiune, exista izvoare subterane, agataturi si canale. Pestele s-a adaptat la mediu si are un comportament mai putin intalnit pe baltile de campie. Nu prea respecta regulile nescrise ale tipologiei de hranire (primavara si toamna pe apa mica, vara pe apa mare), e „somnolent” ziua si hiperactiv noaptea sau invers, fara vreo explicatie logica… In fine, e mai aproape de stilul de viata al crapului salbatic si de aici incep si nemultumirile unor pescari mai putin „norocosi”.

Pana la urma, „gura lumii sloboda”, dar eu incerc sa imi fac datoria fata de cei care apreciaza pescuitul din pasiune. Si cum am si eu acelasi hobby, am modernizat lacul Green Paradise dupa nevoile mele de pescar, adica o densitate decenta de peste si conditii bune de pescuit. Am populat cu exemplare mari, dar si cu pesti de mai mici dimensiuni pentru luat acasa. Am construit adaposturi, cabanute, toalete, pontonane, gratare, magazin de momeli, bar cu bauturi diverse, terase etc. Am mentinut curatenia, linistea si siguranta pescarului in aceasta incinta. Am incercat intodeauna sa fiu alaturi de pescar, sa ii pot oferi informatii referitoare la nada, momeala, alegerea locului si a monturii. Aceste informatii le am din experienta acumulata mergand la concursuri de pescuit sau prin pescuit de testare.

Pe data de 29 noiembrie 2014, sambata seara spre duminica, am reusit sa fac o partida chiar reusita, mai ales daca ma gandesc ca ma desparteau 24 de ore de prima luna de iarna.

Primul semn de viata din partea pestilor a aparut la ora 20:00. Trezit de sunetul senzorilor, ies afara din cabanuta si nimeresc in plina burnita. Ma uit spre lansetele inghetate si prima impresie a fost chiar stranie. Chiar daca foloseam o montura de finete si o momeala de apa rece cu care am prins mereu pesti pe vreme rea, tot nu imi venea sa cred ca la minus 3 grade ma v-a deranja un crapcean, dar chiar asa s-a intamplat.

Drilul a durat cateva minute, dar senzatia pe care am simtit-o atunci cand ma uitam spre varful lansetei si nu vedeam nimic din cauza fulgilor, a fost unica! Am avut parte de un exemplar de de 3,5 kg destul de bataios, dar cand l-am pus pe saltea m-am bucurat de venirea lui de parca avea 20 de kg.

A doua trasatura a venit la ora 23:30, afara deja ningea ca in povesti, nu vedeam la cativa metri, minciogul era inghetat, salteaua era inghetata, lansetele deasemenea. Drilul a durat aproximativ 10 minute si cu aceeasi bucurie enorma am „dat la aer” un crapcean de 4,2 kg.

In cabanuta se facuse foarte cald gratie aerotermei, asa incat m-am bagat in sacul de dormit doar in chiloti si tricou. La ora 3:20 senzorul tiuia, semn ca alt mustacios avea chef de o mica gustare. Din pacate, mi-a luat ceva timp sa ma imbrac, sa ma incalt si sa imi caut lampasul, asa incat dupa doua minute de dril am ramas doar cu admiratul fulgilor.

Pana dimineata nu am mai avut trasaturi, asa incat la 8:30 am plecat pana la cabana paznicilor sa imi beau cafeua. Cand m-am intors swinger-ul era lasat, am intepat usor si dupa un dril de apoximativ 3 minute ciortanul de 3 kg a ajuns pe saltea. La ora 12 am terminat partida, fara sa mai am nici o alta trasatura.

Am folosit montura in linie cu plumb striat, carlige nr. 10 si 8, fir textil matasos. Ca momeala am avut un pelete krill de 10 cu un pop-up de 8; un boilies critic echilibrat de 8 cu un pop-up de 8; 2 peleti krill de 8. Ca nada m-am orientat catre pasta solubila cu aroma de squid & octopus, micropeleti in lichid de krill, insecte si libelule, CSL de apa rece.

Concluzia partidei: crapul ca sa supravietuiasca peste iarna isi schimba metabolismul si nu mai poate digera orice hrana. Incearca sa se miste mai putin ca sa nu consume energie si bataile inimii ajung aproape la 3 pe minut in situatii critice. Cu toate acestea, cand nu te astepti, el poate sfida natura tragand la momeala pescarului. Din acest motiv pescuitul crapului este un sport, un hobby frumos si intotdeauna imprevizibil!

Decembrie 2014 Reviewed by on . Rolul unui administrator de lac este unul foarte dificil, mai ales cand suntem toti bagati in aceeasi oala. Adica, orice pescar incepator care nu prinde peste p Rolul unui administrator de lac este unul foarte dificil, mai ales cand suntem toti bagati in aceeasi oala. Adica, orice pescar incepator care nu prinde peste p Rating: 0